Do’s en Dont’s Arbeidsmarktbenadering
Wij ondersteunen veel mensen bij het verwerven van een nieuwe baan. Wij zetten voor u de belangrijkste do’s en dont’s op een rijtje:
- Zorg dat u een heldere propositie heeft voor de arbeidsmarkt. Beschrijf organisatie, positie en toegevoegde waarde. En doe dat overtuigend. Betreed de arbeidsmarkt niet als u nog zoekende bent. U hebt vaak maar één gelegenheid om een eerste indruk te vestigen.
- Creëer gelijkwaardigheid in de gesprekken die u voert. Dat begint met realistische zelfwaardering, een adequate gesprekstechniek, een uitmuntende voorbereiding, stevige regievoering en maximaal spelplezier.
- Banen vind je niet alleen meer in de dagbladen. Opties zijn meestal tijdelijk en daarmee is de klassieke werving sterk op z’n retour. Vervulling van posities verloopt steeds meer via (online) netwerken. U moet dus ogen in de markt creëren: mensen of bureaus die bereid zijn voor u uit te kijken naar voor u passende opties.